حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

پل منهتن نیویورک توسط حامیان غزه بسته شد

  • کد خبر: ۱۹۷۲۹۸
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹
پل منهتن نیویورک توسط حامیان غزه بسته شد
فعالان حامی آتش‌بس غزه با تجمع روی پل منهتن، عبور و مرور از طریق آن را برای چندین ساعت مختل کردند و شعار آزادی غزه را سردادند.

به گزارش شهرآرانیوز، فعالان صلح نیویورک که در جریان جنگ غزه برای حمایت از مردم فلسطین خواستار برقراری آتش بس دائمی هستند، دراماتیک‌ترین اقدام خود را از ابتدای جنگ غزه تا به امروز انجام دادند و با تجمع گسترده خود، پل منهتن واقع در نیویورک را به مدت سه ساعت بستند.

به گزارش «گاردین» سازمان دهندگان این تجمع ضد صهیونیستی در حمایت از فلسطین شعار سر داده و فریاد زدند: بگذارید غزه زنده بماند. معترضان پیام هایی با محتوای درخواست برای برقراری آتش بس دائمی در سرزمین های فلسطین اشغالی و نوار غزه را در قالب شعار عنوان کردند و به نشانه اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی هر گونه تردد روی پل منهتن به سمت بروکلین را برای ساعت‌ها کاملا مسدود کردند.

اهمیت این تظاهرات از آنجایی است که در یکی از شلوغ‌ترین روزهای سال در آمریکا تحت تاثیر بازگشت مردم از تعطیلات شکرگزاری انجام شد و جمعیت معترضان بیش از هزار و ۵۰۰ نفر عنوان شد.

«جی ساپر» رهبر فعالان «گروه صدای یهود برای صلح» به گاردین گفت: ما می‌دانیم تا زمانی که دولت ایالات متحده آمریکا به تامین مالی اسرائیل و تقویت حملات نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد، هیچ چیزی به روال سابق باز نمی‌گردد.

وی در توضیح تجمعات و راهپیمایی‌های انجام گرفته شده نیز اینطور متذکر شد که اقدامات گسترده اعتراض‌آمیز علیه مواضع تل‌آویو و ایالات متحده، زمینه تشدید خشم بین‌المللی جهت توقف بمباران‌ها و حملات این رژیم علیه مردم غزه را فراهم می‌سازد.  

جی ساپر،حتی تمدید مجدد آتش بس موقت در غزه برای دو روز دیگر را هم نشانه‌ای از موثر واقع شدن اعتراضات گسترده در شهرهای ایالات متحده آمریکا دانست.

اهمیت تظاهرات شکل گرفته در پل منهتن به این خاطر بود که یهودیان حامی فلسطین و مسلمانان آمریکایی و فلسطینی در کنار هم برای آزادی غزه شعار می‌دادند. به گفته ساپر اعتراضات مدنی آنها موجب شده تا دولت آمریکا نسبت به نظرسنجی هایی که اکثریت آمریکایی‌ها در آن خواهان آتش بس دائمی در غزه هستند، حساس شود.

به گفته وی اقدامات اعتراضی آنها، تداوم حمایت آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی را برای سیاستمداران این کشور غیر ممکن می‌کند، مگر اینکه آنها بخواهند در برابر فشارهای فزاینده مردمی جهت برقراری آتش‌بس هم مقاومت کنند.

معترضان در این تجمع عنوان کردند تا زمانی که همه فلسطینی‌ها آزاد نشوند و آتش بس در غزه برقرار نشود، به این روند اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->